Wednesday 25 May 2011

Study Hard or Study Smart??? Ke Arah Membentuk Pelajar Cemerlang....

Pasti setiap ibubapa inginkan yang terbaik untuk anak2nya terutamanya dari segi pelajarannya. Tanya lah mana2 ibubapa pun pasti jawapannya sama.Ingin melihat anak2 berjaya dan cemerlang. Tiada ibubapa yang ingin melihat anak2nya tidak pandai di sekolah. Tapi soalannya adakah anda sudah membuat persediaan awal untuk mereka menghadapi peperiksaan nanti?
-
Tahukah anda dunia sekarang sedang berubah. Abad ke-21, sistem ICT telah menjelajah dunia.Sekarang banyak perkara disekeliling kita sudah dilakukan secara ELEKTRONIK!!! Contohnya:
- nak membeli belah boleh klik je shopping online
- nak buat pendaftaran isi je maklumat kat registration online
- nak tengok wayang boleh tempah kat tickets online
- urusan bank pun dah boleh buat online. klik je banking online
- nak bayar segala jenis bil pun dah boleh online
-
Bak kata orang semuanya dihujung jari anda.
-
Dan sekarang trend pendidikan juga sedang berubah. Kalau dulu terpaksa merujuk kepada buku2 nota untuk dapatkan jawapan tapi sekarang buku telah digantikan dengan e-book. Klik saja sudah dapat jawapan. Lebih cepat dan pantas.
-
Dari Saidina Umar Al-Khattab katanya" Didiklah anak-anakmu itu berlainan dengan keadaan kamu sekarang kerana mereka telah dijadikan Tuhan untuk zaman yang berlainan dengan zaman engkau"
-
Sehubungan dengan itu, Online Pendidikan atau lebih dikenali dengan SCORE A PROGRAMME telah diwujudkan dan ianya merupakan satu program interaktif yang komprehensif dan terbukti keberkesanannya untuk membantu para pelajar bersiap sedia dalam menghadapi peperiksaan dan mencapai kecemerlangan.


Kenapa SCORE A Program???


Kerana Score A program adalah kaedah e-Learning yang paling berkesan. Tuhan jadikan manusia ni berlainan dari segala hal. Sesetengah pelajar tidak mampu menerima atau mengingati apa yang dipelajari di sekolah dan di kelas2 tusyen. Ada pelajar suka belajar pada awal2 pagi dan ada juga yang suka belajar pada tengah malam tanpa gangguan.
Jadi, disini lah kelebihan Score A... kerana ianya boleh di access 24 jam setiap hari. Cukup fleksibel untuk anak2 anda belajar pada bila2 masa tanpa perlu mengikuti jaduan tusyen yang telah ditetapkan.

Program Score A menyediakan 4 modul utama iaitu :-

1) e-Topic - menyediakan soalan berdasarkan topik/ bab mengikut subjek

2) e-Assessment - menyediakan soalan berdasarkan subjek yang dipelajari. Direka bercorakkan "GAME'   yang pasti menarik minat para pelajar. Perlu mencecah 80% keatas untuk meneruskan ke set soalan yang berikutnya. 

3) e-Trial Exam   - menyediakan set soalan2 peperiksaan percubaan tahun2 yang lepas

4) e-Past Year Exam - Koleksi set soalan peperiksaan tahun2 lepas yang sebenar.
-
Score A juga mempunyai ciri2 unit yang lain seperti:-

1) e-Notes sebagai rujukan pelajar dan boleh dicetak.

2) Markah peperiksaan serta merta oleh sistem dan kata2 motivasi seperti well done,good, excellent, try again dll.

3) Countdown Timer berfungsi untuk membiasakan pelajar mematuhi masa yang ditetapkan seperti menduduki peperiksaan sebenar. Apabila cukup masa sistem akan AUTO SUBMIT.

4) SMS Report Card membolehkan ibubapa memantau prestasi anak2 walau berada dimana sahaja.

5) i-Teacher iaitu pelajar boleh bertanya apa saja soalan yang tidak difahami dan i-teacher akan menjawab dengan serta merta seperti berada dalam bilik darjah.

NOW!!! EVERYONE CAN SCORE.

No comments:

Post a Comment